המספרים נחשפים • פרס הוציא בחצי שנה 11 מיליון ש"ח, ריבלין הוציא רק 2.9 מיליון

    דוד לזר 2 Comment on המספרים נחשפים • פרס הוציא בחצי שנה 11 מיליון ש"ח, ריבלין הוציא רק 2.9 מיליון
    23:02
    01.05.24
    אבי יעקב No Comments on מקסימום איכות במינימום מחיר: טיולי בין הזמנים זה מקס סטוק

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    נתונים חדשים שהתפרסמו מראים את הפער הגדול בין ההוצאות שהוצאו בבית נשיא המדינה בעת כהונתו של שמעון פרס לבין ההוצאות בכהונתו הנוכחית של הנשיא ראובן ריבלין.

    מרשימת ההתקשרויות של בית הנשיא בשנים 2013 ו-2014 שהועברה על ידי בית הנשיא לתנועה לחופש המידע עולה כי בשבעת החודשים הראשונים של 2014, שבהם כיהן עדיין שמעון פרס כנשיא, הוציא בית הנשיא 11.49 מיליון שקל בהתקשרויות עם ספקים. לעומת זאת, מרגע שנכנס הנשיא הנוכחי ראובן ריבלין לבית הנשיא, צנחו ההוצאות באופן משמעותי, ובחמשת החודשים הנותרים הן הסתכמו ב-2.9 מיליון שקל בלבד – אם כי חלק מההוצאות המשמעותיות שנרשמו בתקופת פרס, כמו אבטחה, הן שנתיות, כך פרסם 'כלכליסט'.

    על פי הנתונים עולה נתון נוסף, על היקף ההוצאות בשנה האחרונה של פרס בתפקיד: בית הנשיא הוציא 19 מיליון שקל על רכישות מספקים חיצוניים, זאת מעבר להוצאות השכר של הנשיא, העובדים והמאבטחים.

    מבין ההוצאות הרבות עולה למשל כי יועצו ודוברו של הנשיא, יורם דורי, קיבל שני תשלומים בסך 500 אלף שקל. ב-2014 קיבל מרכז פרס לשלום קיבל מבית הנשיא 26 אלף שקל על תשתיות תקשורת ומחשוב להכנה ללשכה.

    וכמה עלתה לנשיא פרס המתנה שהעניק לנשיא האמריקאי ברק אובמה? 1,000 אותה רכש פרס ממוזיאון 'אילנה גור' במיוחד עבור הנשיא אובמה.

    על הפקת טקסים ואירועים ממלכתיים ב-2013, הוציא בית הנשיא 2.1 מיליון שקל. חברת דבי ורון דיגיטל קיבלה 305 אלף שקל עבור שירותי ניהול אינטרנט, אומניטק 282 אלף שקל על שירותי מחשוב ומלמ-תים 217 אלף שקל על אינטגרציה טכנולוגית.

    לצד הטכנולוגיה – 48 אלף שקל ל"אחים עיני ניקוי שטחים", על "רכישת משטחי טקס לרחבת הטקסים הממלכתית החיצונית בבית הנשיא". 47 אלף שקל עבור תיקון והחלפת תשתיות עץ ופרקט שולמו ל"שטיחי שמחון", כך נחשף מהנתונים שהביא 'כלכליסט'.

    וכמה עלתה האבטחה בבית הנשיא?, ב-2014 גדל מאוד תקציב האבטחה ל-3.5 מיליון שקל, אך נראה שכמה סעיפים עברו אליו. כך למשל, מגן דוד אדום קיבל תשלום של 1.070 מיליון שקל על "מעטפת אבטחה". חברת מיקוד קיבלה 1.3 מיליון שקל שירותי ניקיון שנרשמו תחת אבטחה, ועוד 185 אלף שקל שנרשמו תחת תפעול.

    ומנגד, בחמשת החודשים הראשונים של ריבלין מספר ההוצאות וגובהן צנח והסכום הגדול ביותר שיצא בתקופתו של ריבלין הוא 586 אלף שקל, שהוקדשו לאיטום גג בית הנשיא אחרי שדלף בחורף, אליו נוספה הוצאה של 50 אלף שקל על מערכת אבטחה לעובדים בגובה.

    כניסתו של ריבלין למשכן נלוותה בהוצאה של כ-80 אלף שקל על התקנת מערכות אבטחה, בעיקר במעונו הפרטי.

    מלשכתו של הנשיא לשעבר פרס נמסר: "בבית הנשיא המשמש כמרכז הטקסים הממלכתיים של ישראל, הייתה בזמן כהונתו של פרס עליה משמעותית בביקורי מנהיגים ומשלחות מכל העולם וכן באירועים הפתוחים לציבור הרחב בישראל. כבר במחצית ראשונה של 2014 הגיעו לישראל נשיאי סרי לנקה, רומניה, פרו, גוואטמלה, קנצרלית גרמניה, ביקור האפיפיור וכן התקיים טקס חיילים מצטיינים ליום העצמאות. יודגש כי תקציב בית הנשיא משמש לתפעול כלל המחלקות ובהם 132 עובדים ומאבטחים ונועד לאפשר את קיום הטקסים הממלכתיים והמדיניים, תפעול מחלקת החנינות, מינוי שופטים, דיינים, נציגים דיפלומטים ועוד לטובת אזרחי מדינת ישראל".



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      בחצי שנה 11 מליון אז בשנה 22 מליון! ואחרי זה מדברים על סחטנות חרדית…
      למוסדות הממלכתיים ולתרבות וספורט ניתנים עשרות מיליארדים. ולחרדים שלא מקבלים אפילו מעשר מן המעשר להם לא מגיע….

    2. 1

      שחיתות אמתית! לא יאמן שהדברים הללו קורים ואף אחד לא מדבר
      ובכלל מי צריך את בית הנשיא ? מקום מיותר לחלוטין ,ששואב עשרות מליוני שקלים ממשלם המסים .
      חברה צריכים להתעשת ולעשות מזה רעש